hírlevél

telefon: +36 70 779 8309 e-

Miért olyan fontos a folyadékpótlás szaunázást követően?

  • Posted on:  kedd, 05 September 2017 10:20
  • Írta: 

Naponta átlagosan két és fél liter folyadékot veszítünk. A veszteség mértékét természetesen sok minden befolyásolja – a környezeti viszonyoktól kezdve az öltözködésen keresztül a sportolásig, minden. Talán megdöbbentő lehet, hogy ebből a 2.5 liter folyadékból fél liter verejtékezésből adódik – ülőéletmód és mérsékelt környezeti viszonyok mellett. Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor mennyi lehet az átlagos veszteség a szaunában?

Egy sportoló akár 8 liter folyadékveszteséggel is számolhat. Ez a szám akkor tűnhet igazán magasnak, ha összeadod, pontosan mennyit is iszol naponta. Természetesen nem kizárólag ivóvízzel kell számolni, hiszen az ételekben is van folyadék – ha megeszel egy tányér levest, az is hozzáadódik a folyadékbeviteled összértékéhez. Sőt! Elsőre nem is hinné el az ember, de a különböző kenyérfélék és pékáruk is magas víztartalommal bírnak (akár 40%-ot is tartalmazhat).

Akkor most mennyi vizet is kell inni?

Ajánlások szerint a felnőtt emberek számára ideálisan 2-2.5 liter folyadékot kell naponta meginni. Ez az érték egyáltalán nem teljesíthetetlen, azonban nagyon kevesen tartják be. Hogy lehet növelni a folyadékbevitel mennyiségét?

Először is nem mindegy, hogy mit iszol. Általánosan elterjedt, hogy a színtiszta csapvíz az, ami a legoptimálisabb a folyadékpótlásra. Ez egyrészt nem igaz, teával és más különféle íz világgal rendelkező folyadékok is épp ugyanolyan hatásosak. Másrészt erre vonatkozóan külön kutatást végeztek sportolók körében: két futócsapat közül az egyiknek kizárólag csapvizet kínáltak, míg a másik csapatnak több féle ital közül lehetett választaniuk. Az utóbbi résztvevők 50%-kal többet ittak, mint azok, akik nem tudtak válogatni.

Készíts be magadnak nap elején egy jó nagy adag teát vagy gyümölcslét és figyeld meg, sokkal előbb el fog fogyni, mintha ugyanennyi tiszta vizet kellene fogyasztanod.

szauna

Folyadékpótlás szaunázást követően

Izzadás következtében rengeteg sót és ásványi anyagot veszít a szervezeted, amit mihamarabb pótolni kell. Erre késztet az erőteljes szomjúság is, amit minden bizonnyal gyakran érezhetsz, ha elhagyod a szaunát. A szomjúság érzete ugyanis a kiszáradás egyik előjele - 3%-nál magasabb vízhiány esetén, így jelzi a szervezeted, hogy mielőbb innod kell.

 

Jelentkezz képzésünkre most!



Amennyiben érdeklődsz képzéseink után kérjük jelentkezz és rövid időn belül felvesszük veled a kapcsolatot, vagy hívj a 06 70 7798309 telefonszámon!

A jelentkezési lap kitöltése nem jár semmilyen kötelezettséggel!

Név:
Telefonszám:
-
E-mail:
Szaunameszer képzés helyszíne, akár több is választható:
Virgácsmester képzés: